Web Design Responsive - Beneficii SEO
Cei care detin site-uri au multe necesitati competitive atunci cand dezvolta site-uri mobile. Putem spune ca diferitele dispozitive, diferitele abilitati ale acestora, marimile diferite ale ecranelor si rezolutiilor au un impact destul de important asupra degn-ului si dezvoltarii site-urilor mobile in ziua de azi.
Conform specialistilor considerentul principal in ceea ce priveste site-urile mobile este imbunatatirea utilizarii si a conversiei. Studiile arata de asemenea ca in timp ce 57% dintre utilizatori nu vor recomanda o companie cu un site mobil de slaba calitate, in acelasi timp, 40% dintre utilizatori vor vizita in primul rand un site competitor decat un site mobil slab optimizat. Din fericire, exista responsive web design care este benefic si pentru optimizarea pe motoarele de cautare.
Ce este Web Design Responsive?
Web Design Responsive este un concept ce imbina CC, CSS3 si JavaScript pentru a crea design-uri de site fluide ce isi pot mari, micsora, rearanja sau sterge continutul in functie de marimea ecranului utilizatorului. In loc sa dezvolte site-uri diferite pentru dispozitive cu marimi diferite ale ecranului si abilitati diferite, un singur site, cu un singur set de pagini reactioneaza in mod flexibil pentru a putea fi vizualizat optim pe orice dispozitiv de la un monitor de desktop pana la ecranul unui IPhone.
Beneficiile de utilizare sunt evidente:
- Clientii pot interactiona cu site-ul indiferent de dispozitivul pe care il folosesc si nu sunt nevoiti sa aleaga intre a vedea intreaga pagina intr-o maniera iligibila sau doar o parte din pagina ceea ce ii poate dezorienta.
Este adevarat ca exista cazuri in care functia si continutul de pe site-ul mobil trebuie sa fie diferite de cele de pe site-ul de desktop. Design-ul Responsive se poate ocupa de aceste cazuri cu ajutorul CSS prin indepartarea sau reducerea vizibilitatii continutului care nu este relevant pentru utilizatorii de mobil.
Beneficiile SEO ale Web Design-ului Responsive
Daca site-ul tau
NU este responsive atunci e foarte probabil ca in catutarile de pe telefonul mobil sau de pe tableta sa apara dupa siteurile ce sunt deja responsive asta insemnand o
declasare in cautari si deci implicit mai putini visitatori pe website.
Din fericire,
optimizarea rezultatelor pe motoarelor de cautare ofera un alt motiv pentru a lua in considerare Web Design-ul Responsive: link-urile. Alternativa la dezvoltarea unui singur site responsive care sa vina in intampinarea tuturor dispozitivelor este dezvoltarea a mai multor site-uri care sa vina in intampinarea nevoilor dispozitivelor individuale astfe: un site pentru desktop, un site pentru smartphone, unul pentru tableta.
In acelasi timp, fiecare trebuie mentinut separat. Din perspectiva motoarelor de cautare, fiecare are nevoie de link-uri si/dau user de genul agent care sa redirecteze clientii la versiunea corecta a site-ului. Un site inseamna un singur set de link-uri ce trebuie create, inexistenta redirectarilor ce incarca server-ul, viteza site-ului si creaza probleme de mentenanta.
Sunt importante link-urile pentru site-urile mobile?
Revenind totusi la link-uri. Iata o intrebare buna: Deci, daca un site trebuie sa redirecteze utilizatorii de pe site-ul sau de desktop pe site-ul mobil, iar site-urile pentru smartphone si tableta rar urca in rezultatele motoarelor de cautare, de ce sunt link-urile importante pentru site-urile mobile? Ca sa ne lamurim, nu trebuie sa avem mai multe link-uri catre versiunea de mobil pentru a putea urca in rezultatele motoarelor de cautare. Chestia e ca unii utilizatori de mobil pot crea link-uri sau distribui pagini de pe site-ul mobil, ceea ce nu face altceva decat sa fure capitalul de link-uri de pe versiunea de desktop.
Studiu de caz pentru web design responsive versus versiune de mobil!
Sa presupune ca versiunea de mobil a paginii unui produs are link-uri catre ea de la doua blog-uri si doua mentionari pe retelele de socializare. In acelasi timp, versiune de desktop are link-uri catre ea de la 20 de blog-uri si 20 de mentionari pe retele de socializare.
Deci, versiunea de mobil nu are nici o sansa sa urce in rezultatele motoarelor de cautare si in acest fel fura cele link-uri de la versiunea mai puternica a site-ului, cea de desktop. Astfel, daca site-ul ar fi fost dezvoltat utilizand tehnologia Web Design responsive, pagina de produs ar fi beneficiat de 22 de link-uri si 22 mentionari.
In principiu,
beneficiul pentru un website responsive este faptul ca se
consolideaza totalul de link-uri pe o singura pagina si in acest fel, acea pagina are posibilitatea de a transmite semnale SEO mai puternice si de a urca mai bine in motoarele de cautare decat ar putea-o face doua pagini separate.